reklama

Kvôli Afrike som si zrušila odkazovú schránku...

Alebo aké stopy zanechá po sebe cesta po treťom svete. Ešte pred necelým rokom, keby ste sa mi nedovolali, mohli ste sa porozprávať s mojím mobilom, ale tomu je teraz koniec. Mám totiž nových kamarátov a tí majú taký milý zvyk, že prezváňajú. Ale nie hocijako.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Zvonia tak dlho, že každý naokolo si myslí, žemi volajú, ale ja viem, že nie. Sú totiž z Afriky a nemajú peniaze,aby si mohli zavolať, preto dlho vyzváňajú. Zvykla som si. Sú jediní a špeciálni,a kvôli nim sa mi zmenil môj život. Tak napríklad, nemám odkazovúschránku, aby mohli kľudne dlho zvoniť. A zmenila som si zvonenie namobile, aby moje okolie a hlavne mňa neotravovalo stále opakujúce sa zvonenie.Našla som si takú pohodovú hudbu a vychutnávam si skladbu, kým celá nedozneje.

Zvláštne, ako ľudia dlho vedia žiť zo spomienok a ako sa vlúdia do hlavypráve v pravú chvíľu. Keď zazvoní telefón, predstavujem si tvárekonkrétnych ľudí, detí zhrčených okolo mobilu (možno je to blbosť) a to,čo som spolu s nimi zažila. Niektoré myšlienky sa zase vlúdia, alenajradšej by som ich pekne poslala kade lahšie. Nie vždy to ide. Napríklad, keďzaspávam a prikrývam sa teplou perinou, predstavím si tých mojichkamarátov. Aj keď si pochutnávam na dobrej čokoláde. Alebo keď čítam noviny nazáchode. Ktovie či ochutnali niekedy čokoládu. Raz sme si s dvoma africkýmichlapcami kúpili zmrzlinu a oni ju hrýzli zubami. Mali 22 a prvýkrát v životejedli zmrzlinu! Prečo nás to vôbec udivovalo? Veď nemajú ani vlastnú posteľsami pre seba, záchod, ktorý splachuje a jedia stále len ugali. A to sútí z tých šťastnejších, čo majú strechu nad hlavou a to ugali, čo „chutí,ako papier“.

Mária Uhlíková

Mária Uhlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka.Domov má na Slovensku a srdce si zabudla v Afrike.Odmalička sa bojí pavúkov a samoty. Zoznam autorových rubrík:  také africké...súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu